Przedszkole Publiczne nr 3


Galeria

W naszej galerii znajdą Państwo zdjęcia z kroniki przedszkolnej.

ZAPRASZAMY


Tydzień włoski

Tydzień włoski w naszym przedszkolu.

Poznanie kraju na podstawie ilustracji. Rozbudzanie zainteresowania kulturą i językiem Włoch poprzez zabawy ruchowe, naukę tańca Tarantella, wykonanie pracy plastycznej: flaga Włoch, oraz wykonanie wulkanu. Dzieci wysłuchały również o przygodach ?Pinokio? autor Carlo Collodi.

Podczas tygodnia włoskiego wykonaliśmy pizzę z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy.

Europejski Dzień Logopedy

Jak co roku 6 marca obchodzimy Europejski Dzień Logopedy. W naszym przedszkolu logopeda przybliżył dzieciom informacje odnośnie charakteru wykonywanej pracy, a także niezbędnej współpracy z rodzinami pacjentów i innymi specjalistami w celu uzyskania spektakularnych wyników prowadzonych terapii. Dzieci w swoich oddziałach wykonywały ćwiczenia narządów artykulacyjnych, oddechowe i usprawniające koordynację słuchowo/wzrokowo/ruchową dostosowane do wieku.

Zajęcia z j.angielskiego z licealistami

Cykliczne zajęcia z języka angielskiego z uczniami VII Liceum Ogólnokształcącego Wczesne uczenie się języka angielskiego nie tylko zapewni dziecku lepszy start i ułatwi późniejszą edukację, ale jest bardzo korzystne z psychologicznego punktu widzenia. Taka nauka stymuluje jego rozwój poznawczy, uczy akceptacji i tolerancji, otwartości na nowe rzeczy i zjawiska. Uczymy się poprzez zabawę.

Zajęcia koleżeńskie

Dnia 7 lutego 2024r odbyły się zajęcia koleżeńskie dotyczące zabaw zimowych. Dzieci aktywnie uczestniczyły w zabawach muzyczno - ruchowych, rozwijały poprawną wymowę i umiejętności językowe, zgodnie współdziałały zarówno w parach, jak i w grupie. Na koniec zajęć udało się nam nawet "ulepić" bałwana

Ostatki - Tłusty Czwartek

Karnawał to czas uczt i zabaw. Najhuczniej i najweselej obchodzimy ?ostatki? - ostatni dzień karnawału, a przede wszystkim Tłusty Czwartek. Zachowały się tradycje poczęstunków, spotkań i zabaw tanecznych. Najważniejszym akcentem tłustego czwartku w przedszkolu były oponki, które upiekły dla nas nasze panie kucharki. Z wielkim apetytem dzieci zajadały się oponkami, a łasuchy prosiły o dokładki.

W teatrze

 

9.02.2024 Przedszkolaki w Teatrze Solskiego na spektaklu". Pożarcie królewny Bluetki" Kto uratuje Bluetkę, córkę władcy pewnego niewielkiego królestwa, którą ma pożreć olbrzymi smok? Dobra Wróżka nie może przypomnieć sobie odpowiedniego zaklęcia a królestwo jest tak małe, że nie mieszka w nim żaden rycerz. Paź królewny staje na głowie by znaleźć obrońcę. Czy uda mu się znaleźć wyjście z tej opłakanej sytuacji w ciągu godziny? Bajka muzyczna przeznaczona dla najmłodszych swoim widzom dostarczyła wiele wrażeń.

Tarnów Pełen Blasku

Dnia 8.02.2024 w Sali Lustrzanej odbyła się uroczystość wręczania nagród w X edycji konkursu " Tarnów pełen blasku". Pani Dyrektor wraz z Asią i Krystiankiem odebrali nagrodę II stopnia w kategorii szkoły, przedszkola i żłobki. Jak co roku nasze przedszkole jest w czołówce konkursu

Nie lada to gratka! Poznajemy Misia Uszatka

W obecnym roku szkolnym dzieci z oddziału III biorą udział w Projekcie Edukacyjnym ?Nie lada to gratka! Poznajemy Misia Uszatka?. W tym semestrze dzieci zrealizowały następujące zadania WRZESIEŃ: utworzyły pokoik Misia Uszatka oraz ? Kodeks naszej grupy? dzięki, któremu wiedzą jakie zasady obowiązują na grupie. PAŹDZIERNIK: Utworzyliśmy grę matematyczną oraz ćwiczyliśmy dodawanie i odejmowanie w trakcie zabawy . ? Ile grzybków jest w koszyku ? LISTOPAD: Dzień Pluszowego Misia ? historia Pluszowego Misia, ? Misie poznają Uszatka? ? zabawy z przyniesionymi przez dzieci misiami GRUDZIEŃ: ? Misiowa Choinka?- klasyfikowanie różnych ozdób choinkowych według określonych cech. Wieszanie ozdób wg poleceń: na górze, na dole, pod , za. STYCZEŃ: ? Cztery pory roku ? ? układanka- dopasowanie charakterystycznych cech do określonej pory roku. Projekt ma na celu: ? budzenie zaciekawienia otaczającym światem, ? poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie, ? wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody, ? właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt, ? dostrzeganie zależności pomiędzy stanem naturalnego środowiska a zdrowiem człowieka, ? kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym, oszczędność, gospodarność, empatia, ? rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów, ? kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów przyrodniczych ? rozwijanie zainteresowań czytelniczych